onsdag den 30. december 2015

Endelig en drenge kage

Jeg fik den store ærer at bageri, Vincente 1års fødselsdag. Det er så skællende jeg laver kager til drenge. Så det var så sjovt at prøve lidt nyt. Og så ville Vincente mor også gerne have cupcakes med låg, også en første. 
Temaet som det ses var biler. Min udstikker nået ikke hjem, så min søde kæreste tegnet en i hånden på papir til mig, som jeg skar ud efter.

Kagen bestod at min mudcake bund, og vanilje bund. Fyldt med hindbærcreme og daimcrem. Cupkagerne var browniecupcakes med nutellafrosting. Chokolade med mere chokolade på. Nogen vil mene det er få meget, jeg synes det var lige i øjet.

Min daimcreme til 1 lag i ø20-25cm:

6 dobbelt pakker daim (ca 336g)
1/2L fløde
3-4 husblas (forklaring længere nede)

Hak daim meget groft,så det ikke er karamellen der smelter i fløden, men kun chokoladen. Noget af karamellen vil smelte og det er helt okay, man kan også lade det meste smelte, så bruger jeg kun 3 husblas, men ellers 4 husblas. 
Hæld hakket daim og fløde i en tykbundet gryde, og lade det smelte langsomt. Det må ikke koge. Når chokoladen er smelte, hælder du cremen igennem en sigte i en anden skål. Karamellen ligger du så til tørrer på en tallerken eller tilsvarende. Put film helt ned på cremen så der ikke dannes kondens, og stil den på køl, gerne natten over. 
Næste dag hakkes karamellen og drysses på bunden inden cremen, eller røres i cremen. 

Uhmmmmm siger jeg bare! 


Nutella frosting til 24 cupcakes:

200g blødt smør
80g nutella
5 spsk kakao
2 tsk vaniljeessens
500g flormelis
4-6 spsk mælk/fløde

Rør smørret godt og luftigt, til det er næsten hvidt, bland nutella og kakao i. Når det er rørt rundt, og pas på det sviner, jeg plejer at rører med hånden inden jeg tænder maskinen. Hæld nu flormelis, essens i, og så mælk lidt af gangen til den har den rette konsistens. 















Ingen kommentarer:

Send en kommentar